1 801 dieren


Per gemiddelde Belg worden zowat 1801 dieren geslacht, eten we dan zoveel vlees? De vzw Ethisch Vegetarisch Alternatief (EVA) deelde dit mee in het kader van Wereld Vegetarisme Dag.

“Door minder vlees te eten, red je niet alleen dierenleven, maar ook je gezondheid”, althans zo luidt het bij de vzw Ethisch Vegetarisch Alternatief (EVA). Zo zouden we namelijk hetvolgende allemaal verorberen tijdens ons leven hier op aarde:

– een derde van een paard,

– 5 runderen en kalveren,

– 7 schapen en geiten,

– 24 konijnen en wild, 42 varkens,

– 43 kalkoenen en ander gevogelte,

– 789 vissen,

– 891 kippen.

Dit kan al wel tellen, nietwaar? Nu, ik eet bijna tot geen paardenvlees dus doe voor mij daar maar wat minder van en geef me maar wat meer kippen!🙂 Het vzw Ethisch Vegetarisch Alternatief (EVA) deelt ook mee dat wij Belgen te weinig groenten eten. Ik weet niet hoe het met u zit, maar hier ligt er op een bord meer groente dan vlees als wij warm eten … wij zijn ook wel een uitzondering neem ik aan!

De vzw Ethisch Vegetarisch Alternatief (EVA) zegt dat deze dieren veel te intensief worden gekweekt, wat tegen de natuur is en dat de omstandigheden waarin al deze dieren worden gekweekt ook niet echt al te best zijn (daarin hebben ze dan wel gelijk vind ik, maarja we moeten toch eten!).

Alleen op groente en fruit overleef ik niet hoor en in schimmels heb ik niet echt zin!

One response to this post.

  1. Posted by blondje on 2 oktober 2007 at 20:46

    Vegetarisch… Hm! Geen goe plan als ge’t mij vraagt! Een jaar of 2 geleden geloof ik is het nl wetenschappelijk bewezen dat vlees eten nodig is en geen enkel vervangingsproduct de stoffen die wij uitvleesnodig hebben kan vervangen. Ook zijn wij mensen al sinds het begin van ons bestaan vleeseters,heel ons lichaam is daaraan aangepast! En moest het echt niet nodig zijn/slecht zijn, had de evolutie het allang laten ‘afsterven’. Bovendien is vlees ook gewoon erg lekker!

    Boeeee aan alle vergetariërs!!! (of dat vindik er toch van)
    (wat niet wil zeggen dat ik niet vind dat dieren op een net iets dierwaardigere manier zouden mogen worden gekweekt/geslacht)

    Ohja; en voor kinderen is geen vlees eten al helemaal niet goed!!!!

    Beantwoorden

Geef een reactie

