Wortelstoemp/-puree


wortelstoemp1.jpg

Vandaag stond er wortelstoemp/-puree op het menu. Met wortelen op natuurlijke wijze gekweekt (wortelen met smaak dus!).

Bereidingswijze:

5 grote wortelen

4 (middel)grote aardappelen

2 klontjes suiker

peper&zout

nootmuskaat

Schil de aardappelen en snij ze in stukken, schraap de wortelen schoon en snij ze ook in stukken (geen al te grote stukken). Doe de stukjes aardappel en wortel in de kom en overgiet met water tot ze onderstaan. Voeg de klontjes suiker toe (de witte stukjes op de foto: 2 klontje in 4 gedeeld). Laat dit geheel gedurende een 20 min koken of tot je de aardappelstukjes makkelijk kan doorprikken.

Indien gaar: giet af, maar vang het vocht op. Pureer de aardappel- en wortelstukjes en kruid met peper&zout en nootmuskaat. Giet daarna wat van het vocht in de kom tot de gewenste dikte is bereikt!

wortelstoemp2.jpg

Serveren met een chipolata (of iets anders natuurlijk!).

Smakelijk!

2 responses to this post.

  1. Posted by lekkerbekje on 23 november 2008 at 08:29

    Ik vond je mooie foto toen ik op zoek was naar een afbeelding om te plaatsen op ‘ons kookblog’ bij mijn eigen versie van wortelstoemp. Ik hoop dat ik hem mag gebruiken. Als dat niet zo is, laat je het dan even weten? Dan haal ik hem er direct af! Dank je wel!

    Beantwoorden

  2. […] de wortelpuree: zie recept. Schil de aardappelen en snij ze in kleine stukjes, kook ze gaar met een klontje boter in. Als ze […]

    Beantwoorden

Geef een reactie

