Uiensnijder?


uiensnijder.jpg

Ik weet eigenlijk niet of dit ding wel effectief een naam heeft, daarom noem ik het ook maar gewoon de “uiensnijder”.

Een ajuin/ui snijden op de ordinaire manier lukt mij evengoed, alleen is het soms lastig wanneer je het laatste deeltje van je ui moet snijden alles nog deftig bij elkaar te houden. Nuja het zal wel aan mij liggen en mijn handigheid🙂 .

Dit ding prik je gewoon in het midden van je doormidden gesneden ui, je snijd met je mes tussen de tandjes en daarna snij je de ui aan weerszijden nog eens horizontaal in schijfjes. Na dit gedaan te hebben, snij je hem van de buitenkant naar de binnenkant aan weerszijden gewoon in reepjes.

Superfijn gesneden en alles is gesneden (geen laatste onhandig stukje dat overblijft!). Als ik er nog eens gebruik van maak zal ik wat foto’s toevoegen, want mijn uitleg is misschien niet al te duidelijk🙂

4 responses to this post.

  1. Posted by majo on 16 juli 2009 at 15:53

    hallo weet u ook waar je zo’n uiensnijder kunt kopen,..

    vriendelijke groeten majo

    Beantwoorden

  2. Posted by mirthe on 10 december 2014 at 09:52

    waar heb je deze gekocht?? wil hem graag cadeau doen,
    kan hem online nergens vinden..😦

    Beantwoorden

Geef een reactie

