TerrasTuin


Daar ik het altijd leuk vind om voor wat plantjes te zorgen en dingen te kunnen invriezen/vers te plukken, heb ik sinds kort een terrastuintje aangelegd🙂

Ziehier de foto:

Van links naar rechts:
– basilicum
– bieslook
– tijm
– basilicum
– peterselie
– basilicum

Zoals je kan zien is er een overvloed aan basilicumplantjes. Ik had er zelf ééntje gekocht en de oudjes moesten er zonodig weer teveel zaaien zodat ze het weer moeten uitdelen🙂 Wat doe je dan? Aannemen die handel🙂

De heer des huizes, ook beter bekend als De Inwijkeling van het Allegaartjes huis, bekeek me toch even met rare ogen als ik aankondigde dat ik er een tuintje van wou maken. De Inwijkeling komt dan ook uit de stad en het plattelandsleven is voor hem een nieuwe maar leuke ontdekking🙂. Gelukkig past hij zich snel aan en groeit de interesse in verse groentjes en fruit heel snel!

De bieslook en peterselie vries ik in zodat ik nog wat heb voor tijdens de winter. De basilicum zal ik op termijn verwerken tot Pesto. Het zal de eerste keer zijn dat ik het zal maken dus ben wel benieuwd! Een lekker recept is ook de Basilicumkaastaart met frambozencoulis.

Geef een reactie

