Scampi’s met look


Scampi’s eet ik graag op allerlei wijzen, maar zelf had ik ze nog niet klaargemaakt. Omdat het al lang geleden was en ik nog wel eens zin had op scampi’s besloot ik er een voorgerechtje mee te maken. Ik weet dat de foto er niet zo uitziet, maarja ik ben ook geen professionele fotograaf!

Het belangrijkste is da het heel lekker was, zelfs Meneer Allegaartje moest het toegeven🙂

Dit recept is voor 2 personen.

Bereidingswijze:
– 8 scampi’s pp (diepvries is dit meestal)
– citroensap (vers)
– 1 groot teentje look
– 1 el peterselie
– peper en zou + wat nootmuskaat
– 1koffielepel kristalsuiker
– 1 ajuin (fijngesnipperd)
– boter

Laat de scampi’s volledig ontdooien op een stukje keukenrol. Dit absorbeert het vocht zodat er niet te veel vocht meer in de kookpan terecht komt.
Laat de boter smelten, bak de ajuin bruin, voeg de scampi’s toe en bak deze ook even aan. Pers de look fijn en voeg toe. Kruid met peper en zou + nootmuskaat. Voeg de suiker toe en daarna het citroensap toe naar eigen smaak (wel voldoende opdat er wat saus wordt gevormd).
Voeg tenslotte de peterselie toe. Het sausje mag goed groen zien van de peterselie dus als 1 el te weinig is dien je zelf nog toe te voegen.

Dit geïmproviseerd gerechtje werd goedgekeurd en lekker bevonden door de jury van het Allegaartjes huis!

Geef een reactie

