Walnotencake


De herfst is in het land, zo ook de walnoten van het Hoofdcommissariaat. Wat ermee te doen buiten gewoon opeten zonder te verwerken? Ik dacht dus bij mezelf, waarom het niet in cake stoppen, slecht kan het niet zijn!
Ik moet zeggen dat ik veel positieve reacties kreeg, zodanig dat de helft van de cake helemaal werd opgegeten door de aan de zee bevindende familieleden van Meneer Allegaartje🙂. Bedankt voor de complimentjes!

Zoals je zal merken is dit dezelfde foto als van de appelcake. Ik heb een foto van de walnotencake genomen, maar vind hem nergens terug! Jullie zullen het hiermee dus moeten doen. De walnotencake is wat donkerder van kleur, maar verder zit de smaak prima!

Bereidingswijze:
– een 12-tal walnoten die je met een met in fijne stukjes hakt
– 185g boter
– 135g suiker
– snuifje zout
– 3 dikke eieren
– 260g zelfrijzende bloem

Maak de boter zacht en voeg geleidelijk de suiker toe. Klop dit mengsel goed op en voeg het snuifje zout toe. Doe de eieren erbij, eens de eieren er goed zijn onder gemengd voeg je geleidelijk de bloem toe.
Tenslotte voeg je de gehakte walnoten toe.

Doe het deeg in de cakevorm (vul de vorm voor 2/3e). Bak de cake een uur op 180°C hete lucht.

2 responses to this post.

  1. Lijkt me heeeeeeeerlijk! Misschien ga ik dit binnenkort wel maken.

    Beantwoorden

  2. ik zoek al een tijdje achter een recept en vind er heel veel, maar ik zal deze gebruiken. Ik laat je zeker weten hoe die was😉

    Beantwoorden

Geef een reactie

