Geglaceerde pompoen


Op Worldcook kwam ik dit receptje tegen. Ik had op dat moment een pompoen liggen en wou eens wat anders dan pompoensoep maken! Ik dacht, laten we maar proberen, als het niet smaakt is er nog appelmoes in de kast🙂
Meneer Allegaartje lustte het ook (als dat voor jou een referentie mag zijn), dus maak ik het nog wel eens klaar als ik pompoen krijg!

Dit is echt supersimpel!

Dit recept is voor 2 personen.

Bereidingswijze:
– 500g pompoen in kleine blokjes gesneden
– 1 ajuin (fijngesnipperd)
– 1 teentje knoflook uit de knoflookpers
– 50g bruine suiker
– 2 tl geraspte gember
– 4 eldonkere sojasaus
– 2 el azijn
– 2 el olijf- of arachideolie

Meng de pompoen met de olie, de ui en de knoflook en bak dit mengsel een kwartier in de oven op 180 graden. Roer de sojasaus, suiker, gember en azijn door elkaar en giet dit over de pompoen, schep het goed om. Bak de schotel nogmaals 30 minuten op 180 graden en roer regelmatig eens om.

Op Worldcook staat 10 minuten vermeld, maar bij mij was het nog niet gaar dus heb ik nog zeker 30 min genomen.

One response to this post.

  1. Leuk dat je een recept van Worldcook geplaatst hebt. Bij mij duurde het echt niet zo lang, maar wie weet hangt het van de soort pompoen af. Bij onze drpssupermarkt hebben ze alleen van die biologische mini-pompoenen.

    Ik hoop dat je nog veel andere Worldcook recepten gaat uitproberen, groet! Herma

    Beantwoorden

Geef een reactie

