Ijs maken!


Ijs maken, simpel zou je zeggen. Naja, het is precies dan toch niet aan mij besteed🙂

Met kerst onderging ik een eerste poging, na lang roeren opdat het zou dikken zat ik het vuur toch maar een tikkeltje harder en daar was het dan plots! Ja die gemene omelet structuur. Dag ambachtelijk ijs en welkom ijs uit de vriezer (vanuit de winkel). Gelukkig heb je soms toch nog een back-up plan in huis.

Vandaag op de kokschool maakte ik met mijn kookcompagnon het dessert. We mochten kiezen of we er nog sabayon of ijs bij maakten. Natuurlijk dacht ik van: yes! Komaan, nu gaat het lukken hé! Dus we kozen ijs.
Gelukkig had ik af en toe al de pan van het vuur gezet, maar toch was er net nog een tikkeltje omeletstructuur te bespeuren. Onze leraar had het natuurlijk ook gezien, maar zei dat wanneer het mengsel in de ijsmachine ging er niets meer van te merken zou zijn.
Phew net op het nippertje gered!
Iedereen vond het ijs gelukkig lekker en ze merkten niets op😉

Enkel wij twee (en nu ook jullie) wisten dat het ijs toch niet op en top was!🙂

Zal poging 3 nog komen? Wie weet! Ik hou jullie alvast op de hoogte!

Geef een reactie

