Kipfilet met Geitenkaas, Rozijntjes en Bacon


Super simpel en lekker! Laatst had ik nog een brok geitenkaas liggen. Ik zag niet meteen wanneer ik hem ging opeten dus dacht ik: laten we dit verwerken in een avondmaaltijd. De rozijntjes geven er een zachte zoetige smaak aan.

Dit recept is voor 2 personen.

Bereidingswijze:
– kipfilets voor 2 personen
– +- 16 sneetjes bacon
– 150 g geitenkaas (zonder harde rand)
– peper&zout
– 2 el gedroogde gele rozijnen
– 2 teentjes knoflook (gebruik een knoflookpers)

Prak de geitenkaas fijn en voeg de rozijntjes en de knoflook toe. Breng op smaak met peper&zout en dit mengsel is al klaar.
Bak de kipfilets gedurende 5 min goudbruin aan beide kanten.
Neem een vel aluminiumfolie en leg er 4sneetjes bacon op, daarboven leg je één kipfilet.
Op de kipfilet smeer je het mengsel van de geitenkaas en rozijntjes. Leg er dan weer 4 sneetjes bacon op en plooi het aluminiumfolie mooi over de kipfilet zodat je een papillot krijgt (sluit de randen goed). Bereid zo eveneens de andere kipfilet.

Plaats de papillotten in een voorverwarmde oven van 180°C gedurende 20 min of tot wanneer de kip helemaal gaar is.

Serveer met puree en wat sla of iets anders naar wens🙂.

Smakelijk!

One response to this post.

  1. Ha, wat een toeval! Ik heb net vandaag ook iets en papillotte gemaakt! Dit ziet er ook heerlijk uit maar zal ik een keer moeten bewaren voor als mijn vriend er niet is… Die lust geen kaas!!

    Beantwoorden

Geef een reactie

