Vis met paprikaroomsaus


Valentijn, daar doen we niet zo aan mee. In plaats daarvan koken we gezellig samen, alsof we dat ook alleen maar met Valentijn doen! Nee, zoals jullie wel weten wordt er hier regelmatig gezellig samen gekookt met het nodige aperitiefdrankje en het aperitiefhapje. Dit heerlijke gerecht aten we dus alvast die dag🙂
Hiermee hebben we ook eens het dresseren op onze nieuwe borden kunnen oefenen en het oogt wel zeer smakelijk!

Dit recept is voor 4 personen.

Bereidingswijze:
– 1,5 preistengels
– 100 g sojascheuten
– 400 g witte vis zoals zonnevis, kabeljauw,…
– 1 ajuin, fijn gesnipperd
– boter
– 1 el tomatenconcentraat
– tabasco
– 4 dl room
– 1 rode paprika
– 1 el bloem
– 3 dl kippenbouillon
– peper&zout
– tagliatelli voor 4 personen (met voorkeur witte en groene)

Kuis de prei en snij in ringetjes. Blancheer de sojascheuten en stoof ze daarna met wat boter en de preiringetjes. Hou dit geheel warm.

Snij de paprika in blokjes en stoof met wat boter samen met de ajuin. Singeren met bloem (met bloem bestrooien). Voeg het tomatenconcentraat toe en laat dit geheel nog even stoven, voeg daarna de kippenbouillon toe en breng aan de kook.
Mix dit geheel en haal het door een puntzeef. Breng op smaak met peper&zout en wat tabasco. Voeg daarna de room toe en breng nog even aan de kook. Breng het geheel eventueel nog even op smaak met peper&zout.

Snij de vis in gelijke stukken en haal door de bloem, bak de vis vervolgens in boter.

Kook ondertussen de tagliatelle gaar zoals aangegeven op de verpakking.

Voor het dresseren maak je een sausspiegel op het bord en leg je hierop de mengeling van de prei en de sojascheuten. Leg daarbovenop de vis en naast dit geheel kan je de tagliatelle schikken (zoals op de foto).

Smakelijk!

3 responses to this post.

  1. Om jouw ‘dresseren’ moet ik altijd hartelijk lachen. Ik zie het voor me: alsof je een bord eten Franse kunstjes staat te leren…😉
    Evengoed weer een bijzonder smakelijk ogend gerecht, waarvoor zowel dank als hulde!

    Nog één vraag/opmerking: gebruikte jij verse of droge tagliatelle? Mijn ervaring is dat de gedroogde variant minder lang behoeft te koken dan op de verpakking staat aangegeven. Gemakshalve breng ik altijd 2 minuten van de voorgeschreven bereidingstijd in mindering.

    Beantwoorden

  2. Posted by Leen on 21 februari 2010 at 18:06

    ik gebruik steeds droge taglialle, afin, geen verse dus.
    ik denk dat het van merk tot merk afhangt, de mijne was echt wel volgens aangegeven tijd.
    iedereen is zijn pasta wel gewoon denk ik om na zoveel maal te weten hoe hem klaar te maken🙂

    Beantwoorden

  3. Wellicht dat de in Vlaanderen verkrijgbare merken van betere kwaliteit zijn dan de malle meuk die in Nederland voor pasta doorgaat. Beter gezegd: ik acht dat zelfs zeer waarschijnlijk!

    Als ik geen zin of tijd heb om zelf pasta te maken (met zo’n lollig molentje) probeer ik het vers te verkrijgen: hetzij bij de plaatselijke Italiaanse delicatessenhandel, of tegenwoordig zelfs bij ’s lands grootste grootgrutter. Vier minuten kooktijd is dan juist voldoende.

    Beantwoorden

Geef een reactie

