Champignonravioli met een Basilicumsausje


Laatst kocht ik verse ravioli met champignonvulling. Nu is het natuurlijk de kunst om daar een lekker sausje bij te maken en aangezien ik geen gewone tomatenpastasaus wou maken werd dit wat moeilijker!
Ik vind het ook leuk om zulke dingetjes te kopen, want dan werk je weer met nieuwe dingen en werk je nieuwe ideetjes uit. Zo merk ik dan ook weer dat de kokschool zijn vruchten afwerpt, voorheen zou ik hier nooit toe gekomen zijn en zeker niet om een sausje zelf uit te vinden!
Naja, het was een gok en spelen met kruiden.
Meneer Allegaartje smulde alvast de laatste ravioli met veel saus uit de pot zodat ik hem aan mijn neus zag voorbij gaan😦

Dit recept is voor 2 personen.

Bereidingswijze:
– ravioli voor twee personen
– 25 cl room
– ongeveer een 20-tal basilicumblaadjes
– peper&zout
– nootmuskaat
– 1/4e van een kippenbouillonblokje
– pikante kruiden of chilivlokken
– een klein ajuintje
– 1 teentje knoflook
– olijfolie

Bereid de ravioli’s zoals aangegeven op de verpakking.

Bak de ajuin en de knoflook wat aan in de olie. Voeg de room toe en breng op smaak met peper&zout, nootmuskaat en de pikante kruiden. Verkruimel het stukje bouillon erboven en roer goed zodat het oplost.
Snipper 3/4e van de basilicumblaadje en voeg ze bij de room. Laat gedurende een kwartiertje inkoken en roer regelmatig.
Mix het geheel zodat de basilicum in nog kleinere stukjes wordt gesneden.

Snij de resterende basilicumblaadjes in stukjes en roer ze door de gemixte saus.

Meng de gegaarde ravioli’s onder saus en serveer met bv blinde vink!

Geef een reactie

