Coulis van Japanse Wijnbes


Bij het commissariaat hebben ze een struik/plant van Japanse Wijbessen staan. Elk jaar moet ik er snel bij zijn als de besjes rijp worden of de vogels zijn ermee weg! Gelukkig plukt het commissariaat deze lekker besjes voor mij als ik niet kan komen om ze te plukken. Dankjewel! Zo waren er weer superveel besjes en besloot ik om er coulis van te maken die zoals hieronder beschreven prepareerde.

Dit recept is voor ongeveer 150ml coulis.

Bereidingswijze:
– 275 g  japanse wijbesje
– 1 dl water
– 100 g kristalsuiker
– een scheut madeirawijn

Kuis de besjes en doe ze in een kommetje dat je op het vuur verwarmt. Voeg het water en de suiker toe en roer tot de suiker gesmolten is. Voeg een scheut madeirawijn toe en laat een half uurtje op zacht vuur pruttelen.

Haal daarna door een zeefje zodat de pitjes verdwijnen.

De coulis kan je makkelijk bewaren in de vriezer om er in de winter een uitstekend dessertje mee te maken! (ik ben weer benieuwd naar mezelf, wat zal ik ervan maken?)

Geef een reactie

